Påloggingsproblemene er løst
Problemene med å logge på Helseplattformen er over. Løsningen har fungert siden mandag kveld og har vært stabil gjennom hele natten.
Publisert 01.06.2026
Sist oppdatert 02.06.2026

Det jobbes fortsatt med å finne årsaken til problemet, og situasjonen overvåkes tett gjennom hele dagen.
Problemet oppsto kl. 16:30 mandag 1. juni. Da fikk ingen brukere av Helseplattformen logget seg på løsningen. Alle som allerede var pålogget Helseplattformen, kunne bruke systemet som vanlig.
Det ble sendt ut melding til Helseplattformens kunder med anbefaling om å ikke logge seg ut av Helseplattformen i løpet av vakten.
Pålogging ble tilgjengelig fra ca. kl. 20 og har vært tilgjengelig siden.