Du kan sende henvendelser eller spørsmål til helsepersonell eller brukerstøtte HelsaMi via meldinger. Meldingen lagres i din journal.
Melding til helsetjenesten
Du kan kun sende melding til helsetjenester som bruker meldingsfunksjonaliteten i HelsaMi, og som du har et pasientforhold til. Dette kan være ansatte på sykehus (hvis du er i et behandlingsforløp), fastlege (hvis fastlegen din bruker HelsaMi) og ansatte i kommunen (hvis du benytter kommunale helse- og omsorgstjenester)
Merk at det kan ta noen dager før du får svar. Om det haster må du kontakte fastlege eller legevakt via telefon.
Melding til Brukerstøtte HelsaMi
- Spørsmål om HelsaMi: Spørsmål om hvordan du bruker HelsaMi. Hvis du ikke finner svar på www.helsami.no, kan du sende melding eller ringe til Brukerstøtte.
- Spørsmål om journal: Hvis du har spørsmål om i din egen eller andres journal, kan du stille spørsmål her. Brukerstøtte kan ikke utlevere din journal, du må søke om innsyn i egen journal under "mine dokumenter" inne i HelsaMi.
- Forbedringsforslag: Hvis du oppdager noe du tenker ikke fungerer optimalt, kan du sende oss et forbedringsforslag. Disse blir notert vurdert.