Feilaktige SMS'er om timeavtale
I overgangen til nytt journalsystem har noen pasienter mottatt SMS om at timen ved St.Olavs hospital er avlyst eller endret. Informasjonen som ligger i HelsaMi er oppdatert.
Noen pasienter har mottatt feilaktige SMS-er om at timen er avlyst eller endret. St. Olavs hospital beklager ulempene dette har medført og har sendt ut en pressemelding om saken.
Idet St. Olav gikk over til nytt journalsystem ble alle timeavtaler lastet inn på nytt i Helseplattformen. Det førte til at to identiske timer ble vist i Helsenorge. Det ene duplikatet ble avlyst, og SMS om avlysningen gikk ut til alle pasienter ved en feil.
St. Olavs hospital er i kontakt med Helseplattformen og Epic for å få løst problemet.
St. Olav anbefaler alle pasienter som har time ved sykehuset om å logge inn på innbyggerportalen HelsaMi for å se riktig informasjon om avtalen sin. Du finner mer informasjon om dette her på helsami.no.
Sykehuset sender også ut en SMS med påminnelse om pasientenes timer 14 dager i forveien .
Informasjonen er også oppdatert på helsenorge.no, men her vil man fortsatt se de avlyste duplikat-timene.